Går ej att ”Ta bort kvalitet”

Home Forum QGYF användarforum Buggar Går ej att ”Ta bort kvalitet”

Visar 2 svarstrådar
  • Författare
    Inlägg
    • #3260
      Peter
      Deltagare

      Hej igen!

      Jag vill rapportera en bugg till. Funktionen ”Ta bort kvalitet” fungerar inte. Jag har testat upprepade gånger att skapa ytor och lägga på olika k-värden men när jag markerar k-värden i tabellen och sedan ”Ta bort kvalitet” så händer inget. Däremot är det inga problem att lägga till värden. Jag har även testat hos en kollega till mig och samma sak händer hos honom. De felaktiga k-värdena följer också med ut i rapporten även om man klickat på ”Ta bort kvalitet”.

      Jag vill minnas att det fungerade när jag testade verktyget i våras så kan det ha hänt något vid senaste uppdateringen av pluginet?

      Jag har hittat en workaround där man kan öppna databasen qgyf.sqlite > dra in fältet classification i lagerlistan > starta redigeringsläget och manuellt ta bort raden med felaktigt k-värde. Då försvinner den ur databasen, men för att få bort den felaktiga raden ur tabellen behöver Qgis startas om och verktyget startas upp på nytt vilket inte är så smidigt.

      Vore toppen om det går att lösa det här då man frekvent lägger till/tar bort värden.

      Vänliga hälsningar
      Peter

    • #3263
      Elena Marchenko
      Keymaster

      Hej Peter!

      Tack för inlägget!)
      Jag har fixat den här buggen. Det kom upp pga vi har ändrat en ordning av kolumner i klassificeringstabellen och vi missade att kontrollera alla funktioner…
      Jag uppdaterade pluginen v.1.5. Ominstallera den för att uppdateringen kommer in.

      Bästa hälsningar,
      Elena

    • #3264
      Peter
      Deltagare

      Hej!

      Tack för hjälpen! Nu funkar det igen. 🙂

      Vänliga hälsningar
      Peter

Visar 2 svarstrådar
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.